Współczesna Teoria Rozwiązywania Innowacyjnych Zadań (TRIZ) to skuteczna i
potwierdzona w praktyce biznesowej metoda analityczna, pozwalającą na
stworzenie innowacyjnej strategii przedsiębiorstwa i połączenie jej z modelem
biznesowym firmy. Dzięki zastosowaniu metodologii TRIZ, zmienia się
dotychczasowy paradygmat innowacyjności, oparty na przypadkowości czy też
geniuszu wynalazcy. System ten umożliwia efektywne tworzenie innowacji według
usystematyzowanego algorytmu postępowania. W miejsce przypadku i
nieokreśloności w postępowaniu, system TRIZ wprowadza zestaw narzędzi
analitycznych i strategicznych, przenosząc wynalazczość w obszar planowania
biznesowego, tak jak ma to miejsce w przypadku kontroli kosztów lub jakości.
Metoda TRIZ stosowana jest z rosnącym powodzeniem przez 50% najbardziej
wartościowych marek świata.
TRIZ pozwala przedsiębiorstwu na stworzenie skutecznej strategii
innowacyjnej poprzez wskazanie najlepszych dróg rozwoju i wykluczenie
nieadekwatnych, słabo rokujących propozycji.
TRIZ pozwala opracować (produkty,
technologie, modele) i wskazuje na których koncepcjach opierać krótko- i
długoterminowe strategie, zwiększając prawdopodobieństwo osiągnięcia sukcesu.
Rekomendacje te wynikają z analizy danych rynkowych i trendów technologicznych
którymi dysponuje dana metodologia.
Siła współczesnej metody TRIZ leży
w jej możliwościach systematycznego i systemowego odkrywania nieoczywistości i
rozwiązań, które dotychczas były domeną przypadku i "łutu szczęścia".
TRIZ nie polaryzuje strategii biznesowej, oddzielając ją od rozwoju
technologii, lecz łączy obie te sfery, wskazując możliwości innowacyjne, na
których warto się skupić i podpowiada co zrobić, by
z sukcesem możliwości te wykorzystać.
z sukcesem możliwości te wykorzystać.
Metoda TRIZ pozwała na skuteczną realizacje projektów w następujących
obszarach:
1. Usprawnienie produktów i procesów.
2. Rozwój nowych produktów i procesów.
3. Prognozowanie rozwoju produktu i
technologii.
4. Tworzenie skutecznej strategii dla własności
intelektualnej.
5. Projektowanie mające na uwadze efektywny recykling
i ponowne wykorzystanie materiałów.
6. Ocena możliwości innowacyjnych
przedsiębiorstwa.
7. Podniesienie zdolności kluczowych
technologii przedsiębiorstwa.
8. Weryfikacja technologii.
9. Ocena technologii.
10. Poszukiwanie odpowiedniej technologii.
11. Odkrywanie przyczyn niepowodzeń i ich
eliminacja.
12. Analiza portfolio innowacyjnego
przedsiębiorstwa.
13. Opracowanie innowacyjnej strategii produktu.
14. Obniżenie kosztów produkcji.
15. Inteligentna logistyka i inteligentny łańcuch
dostaw.
16. Analityczny
przegląd rynku.
Metoda z
sukcesem wykorzystywana w takich firmach jak: Motorola, Samsung, LG, INTEL,
Siemens, AMD, Hewlett Packard, Schneider Electric, GE, Legrand, P&G,
Hyundai, KIA, FIAT Group, Schaeffler Group, Continental, Visteon, MANDO, ZF TRW
i innych na całym świecie. Również w efektywnym rozwoju startupów może być
wykorzystana metodyka współczesnej TRIZ.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz